Suntem ceea ce mancam

        Observ in ultima perioada, mai precis in ultimi ani o grija deosebita cu provire la calitatea alimentelor zilnice. Trebuie sa recunoastem, suntem un popor care are o mancare traditionala foarte buna, dar in acelasi timp si foarte calorica.sano-vita[1].png
   Organismul adult poate digera mai usor alimetele calorice, dar ce facem cu copii?
Copii imita obiceiurile, inclusiv obiceiurile culinare ale parintilor. De aceea este foarte important sa avem cu copii nostri mici lectii de educatie culinara, prin care sa inteleaga singur ce inseamna “asa da” si “asa nu” in ceea ce priveste ce punem in farfurie.      

     Alimentatia din copilarie influenteaza intr-o foarte mare masura comportamentul culinar, dezvoltarea organismului, digestia de la varsta adulta.
In calitate de viitoare mamica, m-am si gandit la ce strategii sa adopt in ceea ce priveste alimentele pe care mi-as dori sa le manance copii mei. Daca vor fi la fel de incapatanati precum mine, cu siguranta voi aveam nevoie de mai multe planuri, nu doar de planul A.      

       Asadar, m-am gandit la urmatoarele metode:
– Copii invata foarte bine jucandu-se, asadar coloratul, desenatul, decupatul alimentelor sanatoase este o activitate buna cu care se poate incepe incursiunea in lumea legumelor si fructelor. Se poate combina si cu gustatul legumelor, de exemplu in ziua in care coloram morcovul si castravetele, gustarea dintre mese poate fi compusa din aceste doua legume.
– Pentru a ii implica si mai mult in activitatile din bucatarie, le putem cere sa ne ajute in prepararea mancarii, in functie de varsta. Isi pot alege singuri combinatiile de fructe si legume din care sa isi faca un suc la storcator.
– Vesela colorata si farfuriile in diverse forme pot fi un aliat bun in acest demers al parintilor. Recunosc, eu mananc dintr-o farfurie verde care are forma de mar. Nu trebuie sa ma mai conving de cat de bune sunt merele, dar imi da o stare de bine, comparativ cu o farfurie alba si rotunda.
– Am observat pe retelele de socializare faptul ca sunt cateva mamici care au transformat intr-o afacere pasiunea de a citi copiilor povesti, astfel ca realizeaza, pe baza de comanda, povesti personalizate, cu numele copiilor, numele parintilor, bunicilor, numele animalului de companie pe care il are copilul.  Mi se pare o idee geniala sa citesc copilului meu o poveste care sa fie exact asa cum si-a imaginat-o el si in care eroii lui cu superputeri mananca brocoli, naut, mazare si spanac.
– Confectionarea unui ceas de perete care in loc de cifre sa aiba legume/fructe, astfel copilul va invata sa citeasca ora, dar si orele care e bine sa manance sau sa nu manance anumite alimente.
– Cea mai mare provocare pentru mine va fi sa imi invat copii sa manance peste, pentru ca eu nu mananc. Nu imi place nimic, nici gust, nici miros, nici textura. Mi-ar placea ma mergem impruena la pescuit si apoi sa preparam Impreuna un gratar de peste. Cine stie, poate copii mei ma vor invata sa mananc peste.
       La fel de greu, poate mai greu, decat convingerea copiilor sa manance sanatos, este alegerea alimentelor sanatoase. Suntem bombardati din toate partile de reclame, etichete, ingredinete care mai de care eco friendly, bio, eticheta verde, eticheta cu ingredinte fara aditivi, etc.
       Dupa cum scriam si aici ,am introdus in alimentatia mea produsele de la Sano Vita, din foarte multe motive: sunt sanatoase, netratate in niciun fel, accesibile ca pret, de incredere. Fiind deja testate, imi va fi mai usor sa le introduc in alimentatia copiilor mei, iar prima pe lista va fi, cu siguranta mierea de manuka , iar pentru un plus de energie combinatia de miere de manuka cu caju  este succesul garantat.
        As lasa si copii sa incerce singuri combinatii de legume/fructe uscate sau nu, sa descopere singuri ce le place si ce nu, nu cred in impunerea lucrurilor cu forta.
Datoria parintilor esta sa explice cat mai simplu, dar marcand aspectele esentiale, importanta unei alimentatii cat mai sanatoase, in care au loc si abaterile alimentare, atat timp cat nu sunt in exces, in acest fel copii vor simti schimbarile in bine din perspectiva personala si in timp isi vor dezvolat un stil de viata sanatos.

 

***Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018***

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s